اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها یا افرادی که در شبکه های اجتماعی فالوورهای زیادی دارند، اکنون در مرکز توجه برندها برای فعالیت های تبلیغاتی دیجیتال و آنلاین هستند. اما آنچه در روند تبلیغات مجازی دیده می شود حاکی از تغییراتی در آینده اینفلوئنسر مارکتینگ است. تغییراتی که می تواند بسیاری از این افراد را در صحنه تبلیغات مجازی کمرنگ کند.

بسیاری از فعالان حوزه تبلیغات دیجیتال با این مسئله مواجه شده اند که اینفلوئنسرها گاهی در برابر انتشار پست های حاضر و آماده در قبال دریافت هزینه مقاومت و کار سخت تر را انتخاب می کنند؛ یعنی تقاضا می کنند که پست اختصاصی خودشان را تولید کنند و به شیوه خودشان آن را به موضوع ارتباط بدهند. اما باید در این مسیر راه و رسم تبلیغات در اینستاگرام را یاد بگیرید.

این مسئله حاکی از آن است که آنها به خوبی از خطراتی که آینده حرفه ای یک اینفلوئنسر را تهدید می کند آگاهند. یکی از این خطرات آن است که دست شان برای مخاطبان شان رو شود و پست های تبلیغاتی شان دیگر خریدار نداشته باشد.

قدرت تبلیغات دهان به دهان غیرقابل انکار است. اغلب افراد به آنچه از آشنایان شان می شنوند بیشتر اعتماد می کنند تا به آنچه از تبلیغات می بینند و می شنوند. طبیعی است تجربیات فردی برای مصرف کنندگان جدید اهمیت فوق العاده ای دارد و می تواند تصمیم گیری فرد را عوض کند.

اینفلوئنسرها که در فضای مجازی قدرت تاثیرگذاری بر افراد را در حوزه های مختلفی مثل سبک  زندگی، مد و لباس، آشپزی و رژیم، ورزش و بدنسازی و بسیاری از حوزه های دیگر دارند، هر یک از این توانایی برخوردارند تا تصمیم گیری های مخاطبان شان را تحت تاثیر قرار دهند. آنها نیازمند آن  هستند آنچه را که می گویند تجربه واقعی خود معرفی کنند.

با این تفاسیر به سادگی می شود درک کرد که چرا تمایلی به انتشار پست های از پیش آماده شده که در صفحات دیگر هم منتشر می شود، ندارند.  با این حال تکرار تبلیغات پنهان توسط اینفلوئنسرها و افزایش شمار این فعالیت ها آنها را در خطر لو رفتن این خط مشی برای مخاطبان شان قرار داده است. اکنون می توان در کامنت ها و واکنش های مخاطبان به پست های تبلیغاتی اینفلوئنسرها که چندان هم آشکارا از محصولات صحبت نمی کنند واکنش هایی مبنی بر انزجار از تبلیغات در صفحات این افراد دید.

مثلا در صفحه یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی ایرانی که گاهی برای برندهای مختلف پست منتشر می کند، یکی از مخاطبان نوشته: «صفحه شما هم دیگه تبلیغاتی شده.» صاحب این صفحه در واکنش به این مخاطب و تعدادی دیگر از آنها نوشته: «من برای تولید محتوای این صفحه ساعت ها وقت می ذارم و زحمت می کشم.

فکر می کنید حق من نیست که درآمدی هم ازش داشته باشم؟» این چالش با افزایش تعداد تبلیغات در صفحات اینفلوئنسرها از این فراتر می رود و احتمال ریزش مخاطبان وجود دارد. این یکی دیگر از دلایلی است که در بسیاری از موارد، صاحبان صفحه های پرطرفدار در برابر انتشار پست تبلیغاتی مقاومت یا تقاضا می کنند این پست تنها در صفحه خود آنها منتشر شود. واقعیت این است که آشکار شدن تبلیغات نامحسوس اینفلوئنسرها آینده آنها را به خطر می اندازد.

«میکرواینفلوئنسر» واژه جدیدی است که در همین راستا ابداع شده است. میکرواینفلوئنسرها، اینفلوئنسرهای کم طرفدارتری هستند که مخاطبان شان کمتر تردید می کنند که برای انتشار یک پست هزینه ای دریافت کرده و مشغول تبلیغات باشند. بنابراین مخاطبان شان بیشتر به آنها اعتماد می کنند.

بسیاری از برندها تبلیغات در صفحه های میکرواینفلوئنسرها با ۱۰هزار تا ۱۰۰هزار مخاطب را موثرتر از سلبریتی های میلیونی یافته اند. حالا برندهای بیشتری به میکرواینفلوئنسرها روی آورده اند. حتی افرادی که ۸هزار فالوور هم دارند حالا می توانند مورد توجه برندها برای تبلیغات قرار بگیرند، چرا که آنها مخاطبان موثرتری دارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ ، کلمه ای جدید و قدرتمند در دیجیتال مارکتینگ

مسئله ای که  امروزه و در حوزه ی تبلیغات بسیار شنیده می شود این است که  بازاریابی دهان به دهان یکی از تأثیر گذارترین راه های بازاریابی است زیرا روشی است که مردم به بهترین شکل ممکن می توانند محصولات و خدمات خود را به سایرین معرفی کنند . از سوی دیگر مدیران ، خدمات و تبلیغات به  ضرورت و قدرت شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام به عنوان ابزاری آنلاین و البته آسان برای انجام  کار های بازاریابی و ارتباط با مخاطبین توجه فراوان دارند ، زیرا  متوجه شده اند که مخاطبین در فضای مجازی در مورد هر چیزی صحبت می کنند و با استفاده از روش های هوشمندانه می توانند افراد را به صحبت در مورد  کالا و خدمات آن ها ترغیب کنند و آن را به دیگران نیز توصیه نمایند .

اینفلوئنسرها افرادی هستند که در فضای مجازی  و وبلاگ ها فعالیت می کنند و بعنوان حامی یک برند می توانند تبلیغاتی که نمی توان بصورت دهان به دهان در فضای مجازی به گردش درآید را به شکلی متمرکز انجام دهند .

آیا برند شما به اینفلوئنسرها نیاز دارد ؟

متقاضیان به توصیه ها و صحبت های یک شخص سوم بیشتر از برند اعتماد دارند و این می شود که شما در مورد آن موضوع ،  شخصی تر فکر کنید . شما اغلب به شخصی که در یک مهمانی پیش شما بیاید و از خودش اطلاعاتی بدهد و در مورد شخصیتش صحبت کند تا شما را متقاعد به دوستی با خود کند ، اعتماد نخواهید کرد . ولی در صورتی که شخص دیگری آن فرد را تایید خواهید کند خواهید پذیرفت . یک اینفلوئنسر دوست مشترک برند شما و هدف متقاضیان شماست .

شما مقاله ای در حوزه ی اینفلوئنسر مارکتینگ خواندید.

نظر شما چیست؟