بازاریابی تاثیرگذار

کسب و کارها ، چه چیزهایی باید درباره اینفلونسر مارکتینگ یا افراد تاثیرگذار بدانند

اگر شما در حال انجام کارهای زیر نیستید ، پس اینفلونسر مارکتینگ را بصورت اشتباه انجام می دهید.

از زمانی که کار تمام وقتم را شروع کردم ، برای چندین سال مدیر بازاریابی کسب و کار بزرگی که دوست داشتم ، بودم.

در کنار کارهای دیگری که انجام می دادم ، به عنوان اینفلوئنسر شناخته می شدم.

به مدت 6 سال ، سراسر کشور را به عنوان سخنرانی که چندین جایزه کسب کرده و پر فروش ترین کتاب را نوشته و کسی که دنبال کنندگان زیادی در رسانه اجتماعی دارد ، سفر کرده ام.

پس به خاطر این که هم بازاریاب و هم اینفلوئنسر موفق ای بوده ام خود را در جایگاهی میبینم که توصیه هایی الزامی برای کسب و کار ها داشته باشم.

نکته مهم:اگر در کمپانی خود در حال انجام اینفلونسر مارکتینگ نیستید ، پس کار اشتباهی انجام می دهید.من شما را متقاعد نمی کنم که چرا این کار را انجام نمی دهید.این نوشته برای کمپانی های هوشمندی است که می خواهند این کار را به درستی انجام دهند.

چیزهایی که اینفلوئنسر می خواهد شما بدانید :

1.ابتدا به این نکته توجه کنید

ما ایمیل های خیلی زیادی دریافت می کنیم.از ابتدای کار شما می نویسید کمپانی بزرگی دارید و به فلان چیز ها رسیده اید ـ اگر ایمیل خود را با چنین جملاتی شروع کنید ـ همین حالا ما را از دست داده اید.٪95 اوقات ما حتی ایمیل شما را تا به انتها نمی خوانیم که ببینیم خواسته های شما چیست.برای داشتن بهترین شانس شما ابتدا باید بنویسید که چه چیزی از ما می خواهید مثلا ایمیل شما می تواند به این شکل باشد: 1-از ما چه می خواهید2-واکنش ما در قبال خواسته شما3-اهمیت دادن به کار ما.(کمپانی شما زمانی برای ما اهمیت دارد که پیشنهادتان برای ما مهم باشد.)

2-اگر نسبت به ما بی توجه باشید ، این موضوع را تشخیص می دهیم.

و اگر شما نسبت به ما بی توجه بودید ، چرا کمک به شما باید برای ما مهم باشد؟هیچ چیزی بدتر از این نیست که شما پیامی را که برای یک اینفلوئنسر می فرستید کپی و عینا برای اینفلوئنسری دیگر بفرستید ، مثلا اسم من Al است(هر کسی این مطلب را با دیدن پلتفرم من متوجه می شود) و شما قبل از من به اینفلوئنسر دیگری به نام جسیکا ایمیل زده بودید و همین پیام را عینا برای من فرستاده اید (حتی بدون اینکه نام وی را تغییر دهید)، دیگر خواسته شما برای من در اینفلونسر مارکتینگ مهم نخواهد بود.

3-ما نسبت به برند خود مغروریم.

اینفلوئنسرهای موفق ، باهوش هستند.آنها دنبال کنندگان زیادی دارند و دلیل آن ، کارهای عامه پسندی است که  انجام می دهند و در پلتفرم خود جامعه ای درست کرده اند.برندشان هر چه که باشد ، نسبت به آن خیلی علاقمند و مشتاق هستند.بهترین راه برای رسیدن به آنها آوردن عبارتی کوتاه در ابتدا برای ارزش قائل شدن و به رسمیت شناختن کار آنهاست. به عنوان مثال به عبارت مقابل توجه کنید:”سلام Al ، ما دوست داریم کارهات و چیزهی خوبی خوبی که برای کمک به دیگران انجام میدی در صفحاتت ببینیم”(سپس خواسته خود را با آنها مطرح کنید و در انتها درباره کمپانی خود صحبت کنید).

کسب و کارها چه چیز هایی باید راجع به اینفلوئنسرها بدانند:

۱-در اینفلونسر مارکتینگ هدف خود را با برند اینفلوئنسرها بسنجید

به وضوح می دانید که کمپانی شما در چه مرحله ای از رشد قرار دارد و با کمپانی و کمپین خود می خواهید به کجا برسید.می خواهید با اینفلوئنسری کار کنید که با اهداف شما هم خوانی دارد.اگر به ساختار جمعیت معینی دست نیافتید ، اینفلوئنسری پیدا کنید که دنبال کنندگانی دارد که می خواهید در آن ساختار جمعیتی رشد کنید.برای مثال دنبال کنندگان من نوجوان ها ، خانم های جوان ، مادر ها و اعضای کلیسای سنت Latter-day هستند.اگر می خواهید به قشر افراد مذکر که سنی بین 40 تا 60 دارند و به کوه نوردی علاقه مند هستند برسید ، من گزینه خوبی (به عنوان اینفلوئنسر) برای شما نیستم.

2-تعداد دنبال کنندگان یک اینفلوئنسر مهم ترین مساله نیست

داشتن دنبال کنندگان زیاد فقط در صورتی خیلی خوب است که با اینفلوئنسر همراه و هم نوا باشند.مثلا اگر اینفلوئنسری 100K دنبال کننده در اینستاگرام داشته باشد و برای هر پست وی سه یا چهار هزار لایک با دو یا سه کامنت داشته باشیم ، تعداد دنبال کنندگان وی برای شما و کمپانی تان بی معنی است.پس از اینگونه افراد دوری بجویید.

3-علاقه اینفلوئنسر ها را به سمت خود جلب کنید

آنها را به این دلیل اینفلوئنسر می نامند که چون توانسته اند یک جامعه گرد هم به وجود آورده اند و همچنان در حال انجام این کار هستند.توصیه های آنان به دنبال کنندگانشان ، توصیه هایی مورد اعتماد است.وقتی اینفلوئنسری بر روی پلتفرمش علاقه خود را به چیزی نشان می دهد برای هر مخاطب وی ،گویا این توصیه را از بهترین دوست خود شنیده است(حتی با وجود اینکه ممکن است اینفلوئنسر و مخاطبش هیچ گاه هم دیگر را ملاقات نکنند).اگر با اینفلوئنسر ها خوب رفتار کنید ، آنها نیز علاقه ای

واقعی به شما نشان می دهند و با رغبت در مورد کسب و کار شما حرف خواهند زد که باعث رشد شما می شود.

4-به خلاقیت آنها اعتماد کنید

مخاطبان اینفلوئنسر ها ، آنها را به خاطر سبک ، تدبیر و رسالتشان دوست دارند.این ها را از اینفلوئنسر ها نگیرید و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.به آنها اجازه دهید تا محتوای خود را برای محصول شما بسازند.به آنها اجازه دهید به جای اینکه محتوای شما را به اشتراک بگذارند،عکس بگیرند و  محتوا ها  و ویدیو های خود را درست کنند.وقتی که آنها این کار را به روش و احساسات خودشان انجام دهند به صورت موفقیت آمیزی روی مخاطبین شان تاثیر گذاشته ، مخاطبین با شما همراه شده و رشد و ترقی خواهید کرد.

منبع : http://bit.ly/2qcMTgg

نظر شما چیست؟