بازاریابی تاثیرگذار

آیا این اینفلوئنسر برای برند من مناسب است؟

بیشتر از 80٪ آمریکایی ها وقتی می خواهند خریدی انجام دهند در پی یک پیشنهاد یا توصیه در این باره هستند.یعنی اینکه تعداد زیادی از مشتریان شما به نظراتتان در مورد این که محصولات شما چقدر خوب است گوش نمی دهند.پس میتوانیم نتیجه بگیریم که اگر بر روی اینفلوئنسر های رسانه ی اجتماعی کار نکنیم , افرادی که مشتریان شما به دنبال توصیه هایی از آنها هستند , مقداری زیادی از درآمد خود را از دست داده اید.

یافتن اینفلوئنسر های رسانه ی اجتماعی کار دشواری نیست ; آنها همه جا هستند و رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام را کنترل می کنند.کار دشوار پیدا کردن مناسب ترین آنهاست و مناسب ترین آنها اینفلوئنسر هایی هستند که با برند شما هم راستا بوده و ارزش افزوده برای آن داشته باشند , نه اینکه از آن کاسته و اعتبار شما را لکه دار کنند.

برای برند ها , امتیاز دهی به وب سایت های اجتماعی و انتخاب اینفلوئنسر های احتمالی که دنبال کنند گان زیادی داشته و به آنها حس خوب و اطمینان ذهنی می دهند , کاری معمول و رایج است.اما این نوع کار ها معیار های خوبی برای تصمیمات مهم و پایه ای نیست.

اگر می خواهید با جستجوی اینفلوئنسر های رسانه ی اجتماعی به اهداف خود برسید ,اینجا معیار های ارزشمندی برای انتخاب اینفلوئنسر مناسب آورده ایم که با برند شما هم راستا بوده و اعتبار آن را بالاتر ببرد.

میزان نزدیکی ارتباط با برند

بیشتر از میزان شهرت , از این مساله که جهت و راستای اینفلوئنسر شما چقدر با پیام و هدف برند شما نزدیک است , اطمینان حاصل کنید.

از خود سوال کنید;آیا اینفلوئنسر از محصولات من استفاده می کند؟اگر نه , این فرد می تواند جزو کسانی باشد که از آنها استفاده خواهند کرد؟

به وضوح , اگر اینفلوئنسر گیاه خوار باشد و شما صاحب یک رستوران کبابی برزیلی باشید , شما نباید از این شخص استفاده کنید.ولی به تفاوت های ظریف توجه کنید.فقط برای این که شما نوشیدنی های سالم می فروشید  دلیلی بر این نیست که اینفلوئنسر دوستدار مواد ارگانیک علاقه ای به شراکت با شما داشته باشد.در تجسس و کاوش تان اگر هم راستایی وجود دارد بیشتر و عمیق تر کار کنید.

برای کاوش و تجسس سه نکته مهم وجود دارد:

  • آنها چه محصولاتی مصرف می کنند؟ـ آیا جهت گیری و راستای آنها با شما نزدیک است؟
  • آنها برای چه کارها و موقعیت هایی آماده شده اند؟ـ آیا مشابه موقعیت های شما هست؟
  • چه کسانی جزو مخاطبین هدف اینفلوينسر هستند؟ـ آیا مشابه شما هستند؟

اگر شباهت هایی را در هر سه مورد بالا بیابید , شریک خوبی پیدا کرده اید.

نکته : به اشباع اینفلوئنسر ها توجه داشته باشید.آیا آنها به صورت منظم محصولات شما را تبلیغ می کنند؟اگر این گونه باشد , پس پای اعتبار آن ها در میان است.در پی اینفلوئنسرهایی باشید که همواره در بین مخاطبانشان اعتبار و مقبولیت دارند.

بودجه/جمعیت

شما مجبور نیستید پول زیادی برای آغاز کمپین اجتماعی اینفلوئنسری پول زیادی صرف کنید اما باید مطمئن باشید که دلار های خود را عاقلانه خرج می کنید.

وقتی که اینفلوئنسر ها را با توجه به میزان بودجه خود انتخاب می کنید, تحت تاثیر افرادی با تعداد دنبال کنندگان بالا یا ستاره های سینما و اشخاص تاثیر گذار اجتماعی نباشید.بیش از افراد نامدار و برجسته , شما نیازمند اینفلوئنسرهای رسانه اجتماعی هستید که مناسب ترین افراد برای برند شما می باشند.اگر شما برای کمپین بازاریابی اینفلوئنسری 25000 دلار بودجه دارید , 25 میکرو-اینفلوئنسر که شهرت کمتری دارند و برای هر کدام 1000 دلار می پردازید و هم جهت گیری نزدیک با برند شما دارند , ممکن است برای شما سودمندتر از یک فرد برجسته و مشهور با هزینه بالا باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

مخاطبان میکرو-اینفلوئنسرها , اغلب نسبت به اینفلوئنسرهای خود حالتی دیوانه وار دارند و دلیل این مساله اعتبار اینفلوئنسر و اعتمادی است که به این فرد دارند.

یک راه برای اینکه از خرج کردن عاقلانه پول خود مطمئن شوید این است که ساختار و اطلاعات جمعیت مخاطبین خود را با اینفلوئنسرهای بالقوه خود مطابقت دهید. این کار را می توان با نگریستن دقیق در اطلاعات و ساختار جمعیتی مخاطبانی که اینفلوئنسر های بالقوه  بدان دست یافته اند , انجام داد.


پیشنهاد: چطوری با اینستاگرام به کسب درآمد برسیم؟ را بخوانید


 

به عنوان مثال , فرض می کنیم شما تولید کننده ی محصول آرایشی پرطرفداری هستید و جمعیت هدف شما خانم های جوانی هستند که پول زیادی برای برندهای آرایشی لوکس می پردازند.برخی از معیارهایی که برای تطابق مخاطب هدف شما با اینفلوئنسر های بالقوه وجود دارد عبارتند از:

  • خانم های 21 تا 34 ساله
  • $100,000+ درآمد سالیانه
  • برندهای آرایشی لوکس دیگر را دنبال کرده و استفاده کنند
  • در شهر هایی زندگی کنند که فروشگاههای بزرگی داشته باشد و برند های لوکس آرایشی همیشه در این فروشگاهها در دسترس باشد

در مورد اطلاعات و ساختار جمعیتی مخاطبین اینفلوئنسر های رسانه اجتماعی جستجو و تحقیق کنید و آنهایی را انتخاب کنید که نزدیکترین فاصله را با جمعیت هدف شما دارند.

پیش بینی موفقیت های آینده

هنگامی که مجموعه ای از اینفلوئنسرهای اجتماعی را جمع کردید که هم راستا و هم جهت با پیام برند و ساختار جمعیتی است که شما می خواهید , گام بعدی تحلیل پتانسیل آنها در فراهم آوردن ROI یا  نرخ بازگشت سرمایه برای شماست.

مسلما این متد یکی از مهم ترین قدم هاست که میزان سودمندی اینفلوئنسر های رسانه اجتماعی را قبل از این که با او همراه شوید , به شما نشان می دهد.

متریکی که در اینجا برای اندازه گیری استفاده کردیم به اختصار CPE یا هزینه هر تعامل (شما و اینفلوئنسر) نامیده می شود که از شاخص‏های مهم در اینفلونسر مارکتینگ است. متریک CPE(نرخ دربرابر ارزش) تصویری واقعی از ارزشی که هر اینفلوئنسر رسانه اجتماعی برای برند شما فراهم می آورد و هم چنین ابزاری برای مقایسه اینفلوئنسر ها با هم بدست می دهد. از این داده ها برای تعیین اینفلوئنسری که مناسب ترین فرد برای اهداف , برند و از همه مهم تر بودجه شماست استفاده کنید.متریک CPE اجازه می دهد تا اینفلوئنسری که بهترین عملکرد را خواهد داشت پیش بینی کنید , پس شما میتوانید تصمیماتی با  تخصصی تر و از لحاظ هزینه ها , به صرفه تر بگیرید.

منبع : http://bit.ly/2oVctHb

 

نظر شما چیست؟